2009年4月2日木曜日

Fan

アメリカのアパートには、換気扇がない!って思ってとても不便していました。が、最近は慣れてしまって、お料理の香り満載の中でお料理してました。で、ちょっと肉とかトーストを焼いて焦げると、火災報知機がピーピーと、ものすごい音で鳴っていました。ちなみに、火災報知機は、最初超びびってアパートに言いに行ったら、ほっとけばよい、と言われました・・・(笑)。で、換気扇ですが、ちゃんと付いてました。なんと電子レンジに換気扇のボタンが付いてるんです。そんなのわかんない、、、で、結構強力。パワーも切り替えられて、電気とかもついていて、こっちの備付の電子レンジは多機能?です。

Apartments in the US were inconvenient, I thought, because there were no fans. However, recently I have got used to it, so I usually cook in the environment where there is a lot of smell of cooking food. So, if meat gets burned a little, or a toast burns brown, a fire alarm in my apartment rings with very loud noise. FYI, when the fire alarm rang first time, I was very surprised and went downstairs and asked what I should do. A super said I should let it be...
BTW, there is a fan in my apartment! There is a button of a fan on a microwave. It is difficult to find.... The fan is powerful and I can control a power level. There is also a light to light heaters. A microwave in the US has multiple functions.

0 件のコメント: